F.A.Q

 

FRÅGA – Hur många familjemedlemmar ingår det per biljett?
SVAR – Minst 2 och högst 5 individer per biljett.

FRÅGA – Måste man vara familj eller kan man inkludera nära vänner i en biljett?
SVAR – Ja, man ska vara en familj per biljett. Man kan inte inkludera andra utomstående personer såsom vänner el andra personer i samma biljett.

FRÅGA – Vad är åldersgränsen för deltagare?
SVAR – Vi rekommenderar minimum ålder på 2 år. Vi uteslutar inte yngre barn om man vill ha med de, dock ber vi er att  ta hänsyn till att vissa hinder kommer att vara för svåra får barn som inte kan gå eller springa. Man får bära barnen under loppet. Alla föräldrar/målsman har eget ansvar för tillsyn på barnen. Våra funktionärer finns på plats vid varje hinder om ni skulle behöva hjälp.

FRÅGA – Får funktionshindrade vara med?
SVAR – Ja. Vänligen meddela oss så att vi kan försöka anpassa oss så gott vi kan. Vi har en ”alla får vara med” policy. Dock ber vi er att ta hänsyn till att vissa typ av funktionshinder kan göra det väldigt svårt att delta med tanke på loppets utomhus natur.

FRÅGA – Får man ändra familje-/lagnamn efter att man har registrerat sig?
SVAR – Ja. Vänligen maila oss på info@btrfamilyrace.se minst 3 veckor innan loppet så att vi hinner registrera ändringen och innan vi graverar pokalen.

FRÅGA – När får man information om loppet och starttider?
SVAR – Vi skickar ut information via e-post 1-2 veckor innan loppet. Start tid har man valt i förväg när man köper sin biljett. Denna start tid går ej att ändra på i efterhand.

FRÅGA – Kan jag ändra eller be om specifik starttid?
SVAR – Nej. Start tid är vald ifrån er när du köper biljett och går ej att ändra på i efterhand. 

FRÅGA – Min betalning går inte igenom när jag försöker registrera mig för loppet, vad gör jag för fel?
SVAR – Vänligen hör av er till info@btrfamilyrace.se så att vi kan kolla närmare på det.

FRÅGA – Finns det tillgång till toaletter och omklädningsrum i närheten?
SVAR – Ja. Det finns toaletter i omklädningsrummen samt även portabla toaletter närmre event området om omklädningsummen är längre bort från event området.

FRÅGA – Kommer det att finnas mat och dryck tillgängligt att köpa under dagen?
SVAR – Vi kommer att ha minst 1-2 foodtrucks på dagen.

FRÅGA – Kan man förvara väskor någonstans?
SVAR – Vi har ett ”bag drop” tält nära registreringstältet där man kan lämna sina väskor under dagen för en avgift på 50kr per väska.

FRÅGA – Var och när kan man registrera sig?
SVAR – Registrering på dagen öppnar kl 9.00, en timme innan loppet börjar. Leta efter tältet där det står ”Registration”. Vi brukar även ha tidig registrering hos en av våra samarbetspartners. Info om detta ges ut ca 2 veckor innan loppet.

FRÅGA – Kan man köpa biljetter på dagen?
SVAR – Ja. Man kan köpa biljetter för loppet och extra varv vid registreringstältet. Dock ber vi er att ta hänsyn till att man inte får en pokal direkt efter loppet om man registrerar sig på dagen. Detta skickas 1-2 veckor efter loppet beroende på vår leverantör.

FRÅGA – Vad händer om jag eller någon annan blir skadad under loppet?
SVAR – Vi har personal utbildad i förstahands hjälpen på plats vid olycksfall. Sök er till närmaste funktionär som kan ringa efter hjälp. Vid svårare skador ringer vi omedelbart ambulansen.

FRÅGA – Vad gör vi om en av våra vänner/familjemedlemmar kommer vilse?
SVAR – Vänligen meddela alla era vänner/familjermedlemmar att söka sig till vår DJ bredvid scenen om de går vilse så att vi kan göra upprop via högtalarna.